استایرن بوتادین رابر اس بی ار SBR

قیمت استایرن بوتادین رابر اس بی ار SBR ، فروش استایرن بوتادین رابر اس بی ار SBR ، اس بی ار SBR چیست ،ویژگی های اشتعال اس بی ار SBR ، خواص SBR اس بی ار ،معایب SBR ،تاریخچه تولید sbr

اس بی ار SBR چیست

لاستیک اس بی آر SBR مثل لاستیک طبیعی بر اثر کشش بلوری نمی‌شود و به همین سبب ضعیف است مگر آن که با دوده یا مواد دیگر تقویت شود. حتی در این صورت هم از لاستیک طبیعی ضعیفتر است. خواص وولکانشی آن خوب و مشخصات پیرسازی آن رضایت بخش است. بالغ بر ۷۰ درصد SBR تولیدی در آج تایر، ۱۵ درصد قطعات مکانیکی و حدود ۱۰ درصد به شکل شیرابه مصرف می‌شود.

ویژگی های اشتعال اس بی ار SBR :

  • در شعله میسوزد و بعد از حذف شعله همچنان به سوختن ادامه میدهد.
  • شعله زرد متمایل به نارنجی دارد و کمی سرو صدا میکند.
  • دود سفید متمایل به خاکستری همراه با ذرات کربن دارد.
  • اس بی ار در شعله چکه نمیکند.
  • SBR بوی گاز شهری میدهد.

برای اطلاعات بیشتر راجع به محصولات و خدمات ماصاکو بخوانید :

پلی بوتادین رابر PBR

وایتون FKM VITON

سیلیکون رابر HTV

کامپاند لاستیک

استایرن بوتادین رابر اس بی ار SBR

خواص SBR اس بی ار

اس بی آر مقاومت فرسایشی بسیار عالی دارد و هر چقدر میزان سیس و وینیل بوتادین بیشتری در آن ترکیب شود ، مقاومت فرسایشی SBR ببیشتر افزایش می یابد,مقاومت در برابر سایش, جهندگی خوب ,انعطاف پذیری در دمای پایین ,مقاومت در برابر ترک خوردگی ,مقاومت در برابر حرارت و مقاومت در برابر ضربه. از دیگر ویژگی های آن هستند

معایب SBR

  • مقاومت کم در برابر ازون
  • مقاومت کم در برابر شعله و اشتعال
  • فرآیندپذیری بسیار مشکل
  • مقاومت کم در برابر بنزین و روغن
  • مقاومت کم در برابر حلالهای هیدروکربنی

تاریخچه تولید sbr

در حالت کلی به کوپلیمر (هم بسپار) استایرن و بوتادین ( میزان بوتادین باید بیشتر از ۵۰% باشد )  SBR گفته میشود.نسبت معمولی مونومرها ۷۰% تا ۷۵% بوتادین به ۲۵% تا ۳۰% استایرن است.هر چقدر میزان استایرن به کار رفته در اس بی ار از 50 درصد باشد محصول به پلاستیک شدن میرود و در تولید لاتکس کاربرد پیدا میکند.

اس بی ار به عنوان کارایی های بسیار زیادی دارد و چون مواد اولیه تولید آن بسیار در دسترس است و همچنین قیمت پایینی دارد ، حجم انبوهی از تولید در صنعت لاستیک  را به خود اختصاص داده و جزو پر مصرف ترین و پر کاربرد ترین لاستیک ها به شمار می آید.

لاستیک استایرن بوتادین رابر قبل از جنگ جهانی دوم در آلمان بوجود آمد و توسعه پیدا کرد و در طول جنگ جهانی دوم به صورت گسترده برای جایگزینی آن با لاستیک طبیعی در آمریکا و آلمان بکار رفت.

خواص مکانیکی SBR از NR پایین تر است و مانند آن بر اثر کشش بلوری نمیشودو به همین سبب ضعیف است مگر آن که با دوده یا مواد دیگر تقویت شود که حتی در این صورت هم از لاستیک طبیعی ضعیف تر است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *